За адекватно и качествено здравеопазване
*По точка 2! Здравеопазване и екология са взаимосвързани –а и двете в контекста на общинското управление са пряко свързани с финанси и икономика и така:
Практически мерки за реализация на т.2!
А.
Намаляване кредитната задлъжнялост на УМБАЛ Б-с – нарастващия кредит и историята на неговото обслужване говори за абсолютна импотенция на десетилетия управление на Болницата!
Нарастващия кредит и неговото обслужване – лишава от възможност, а и служи за извинение за за липса на финансиране на иновативни методи и техника и допълнително увеличение на възнагражденията на Лекари/Сестри/Санитари.
Община Бургас ИМА В ЪЗМОЖНОСТ(!) чрез съгласувани действия с принципала (МЗ) да редуцира и предоговори голяма част от задълженията на УМБАЛ и да намали лихвените нива по дълга!
Б.
Общинското дотиране на определени определени медицински дейности в съответствие – перспективни в контекста на световната медицина а не на крайно – тесния кръгозор на „светила“ от местно значение! И в съответствие с процентното увеличение на държавната субсидия и частта разпределен за здравеопазване!
В.
Общината има свобода и процедурен капацитет с решение на общинския съвет да дофинансира (дотира) определени дейности които смята изключително значими за общината! Такива са бързата помощ, и профилактика и лечение на белодробните и алергични заболявания особено в детска възраст и т.н. профилактика на рака на белия дроб, и други специфично за фрада и региона заболявания! Дотирането и контрола по реализацията на така отпуснатите средства са изцяло ангажимент и задължение на общината и не зависят от държавната регулаторна намеса!
Г.
ОТПУСКАНЕ на целеви помощи за стимулиране заетостта на медицинския персонал – особено сестри в тежките отделения(!) Независимо от това, че УМБАЛ Б-с е най голямото и от стратегическо значение за района -, независимо от това, че болницата е с преобладаваща държавна собственост – общината може и е длъжна да създаде специална програма за стимулиране и задържане на местни медицински кадри – специализирана програма за целево финансиране! Местния бюджет има възможност да отдели средства за целево финансиране на квалификация, стимулиране на заплатите, и раздаване на допълнителни целеви средства за РЕАЛНО свършена работа – поправяйки несправедливостите и дефектите на порочната и нескопосана здравна система и „клинични пътеки“ това може да се обвърже с възможността за кариерно и професионално развитие именно в МБАЛ и т.н!
Д.
Ако здравеопазването се изтъква като един от най важните въпроси и приоритети на общината то и мерките за неговото подобряване трябва да са съответни!
Другото е само празни приказки за привличане на вниманието и създаване на грешна и подвеждаща представа за загриженост!
Мерките трябва да са конкретни и с ясна цел и видим хоризонт за изпълнение! Изпълнението на целта трябва да е публично достояние!
Трябва да има конкретно отговорни лица и динамична обратна връзка и надзор, обществен контрол от ресорната комисия и ПРОЗРАЧНОСТ И ОТЧЕТ ПРЕД ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ!
ТАКА ЩЕ СЕ ВИДИ НА БАЗА КОНКРЕТНИ СТОЙНОСТИ КОЙ КАКВО ОБЕЩАВА И КАК ГО ИЗПЪЛНЯВА!
Е.
КРИЕНЕТО ЗАД БЮДЖЕТНИ ПОКАЗАТЕЛИ И ОБЯСНЕНИЯТА КАК НЕЩО НЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ А ДРУГИ ФАНТАСМАГОРИИ МОЖЕ Е ДЕМАГОГИЯ И ЛИЦЕМЕРИЕ!